Som en blogg kommer jag tillbaks till dig...

Kan man inte skapa egen musik, då kan man parafrasera någon annan. Det är som alltid funktionellt, som alltid innovativt och som precis lika alltid nyskapande och de följande stora ord ni nu föreställer er. Jag är helt enkelt tillbaka! Hur man kan vara säker på att det är jag? Hmm..
 
Så, är det klarlagt?
 
 
Jag är tvärsäker på att jag har en blogg på blogg.se, men inte någon vars namn jag kan minnas. Då hjälper inte slla googlisar i världen, det är bara att knipa ihop ögonen och tänka så mycket man bara kan. Ni ser dilemmat? Bortsett från den uppenbart rasistiska underton som Hübinette bör hitta så är det så att ni har tänkt rätt även nu. Att tänka går an, men att tänka rätt eller tänka hårt är knappast min melodi. Jag låter andra göra sånt, och ler följsamt när idéer jag ej förstår skall genomföras. Det är en arbetsgång jag haft stor nytta av osvsetätare arena. När jag jobbade på ett lagerföretag var det min räddning. Att sortera och packa prylar är på tok för pyssligt för min motorik, men det var inte den stora utmaningen. Det var istället det faktum att vissa av dessa produkter glänste. Glittrade nästan. Som vad?
 
Som guld naturligtvis! Allt som glittrar ÄR guld. Kraa, kraa och dra åt skogen! 
 
 
 
Är det inte guld som glittrar, då blir jag alltid besviken. Men en trivsam argumentativ konversation med Arash som har en pantbank i lägenheten är inte heller det fy skam. Det är inte alltid jag har fel heller, ibland är det guld som glimmar även  då man innan trodde annat. Det glittrande till trots så har jag nyligen blivit omvänd. Igår så blev guld påkommet med sitt rackarspel, det var som en blixt från klarblå himmel. Pang sa det inte, men väl klick och klonk. Sedan åkte sista guldet av, och saliven började istället rinna för dess kusin Silver och den mer tillbakalutade och stil och påtagliga "Fuck-you-attityd" som är allmänt silvrig och därmed matt i jämförelse. Så då var det alltså dags för nya smycken. Ett helt koppel av dem skall ordnas, minst sex smycken saknas just nu. Det skall till sist alltså vara..,
  • Två ringar på vänsterhanden
  • Två ringar på högerhanden
  • Ett halsband
  • Ett armband
Det är för lite, jag vet. Men det är grunden, och sedan har jag något att utgå ifrån och matcha senare. Så det är alltså vad denna dag skall gå ut på; att hitta minst ett smycke. Eller idé på hur jag skall göra det, jag har absolut inte råd att köpa ett smycke oavsett om det är guld eller silver. Brons är ej ett alternativ. Aldrig någonsin brons, om det inte är skidskytte och OS där jag skulle vara nöjd med alla pallplatser. Något annat jag skulle vara nöjd över är om det till sist kunde bli som det var ämnat. Och gärna med en härlig solsemester på toppen. Som ett körsbär, men helt utan glass.
Smycken | Guld, Resor, armband, dyrt, göra, halsband, ringar, silver | |
Upp